Nuorisovaihto Menu

RotaryWheel

20100913_gonzales_roll-up_thmub

Rotaryn nuorisovaihto

Rotary-järjestön monipuolisen toiminnan näkyvimpiä muotoja on nuorisovaihto. Vuosittain yli 8 000:lle nuorelle tarjoutuu mahdollisuus tutustua vaihto-oppilaana parin viikon, kuukauden tai kokonaisen kouluvuoden ajan hänelle vieraaseen kulttuuriin Rotaryjärjestön nuorisovaihdon välityksellä. Suomen Rotaryn nuorisovaihto-organisaation kautta kulkee vuosittain noin 600 suomalaista ja ulkomaalaista nuorta.

Perustiedot nuorisovaihdosta löydät Suomen Rotaryn verkkosivuilta, joilta löydät vastaukset esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:

- Mitä vaihtomuotoja on olemassa?

- Kuka voi päästä nuorisovaihtoon?

- Pitääkö olla Rotaryn jäsen päästäkseen nuorisovaihtoon?

- Mitä vuosivaihto maksaa?

- Kuinka ja koska vaihtoon haetaan?

- Mistä tiedän, mitä Rotaryklubeja paikkakunnallani toimii ja kehen otan yhteyttä?

Turku Sirkkalan Rotary Klubin kautta voit hakea nuorisovaihtoon. Klubimme on lähettänyt ja vastaanottanut vaihto-oppilaita koko toimintansa ajan. Ottamalla yhteyttä klubimme presidenttiin tai nuorisovaihtoasiamieheem saat lisätietoja klubimme nuorisovaihto-ohjelmasta.

Rotary-vuonna 2023-2024 klubi ei lähetä eikä vastaanota vaihto-oppilasta